Sklep internetowy dostępny pod adresem ekogoods.pl/sklep dba o prawa konsumenta.
Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta.
Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach
Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ww. aktu. Dlatego też
postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać
jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących
przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść
konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z
powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy (dalej: Sklep) dostępny pod adresem internetowym ekogoods.pl/sklep,
prowadzony jest przez Fundację Nie-Art z siedzibą w Toruniu pod adresem ul. Bydgoska 54/7,
która to wpisana jest do rejestru przedsiębiorców w Centralnej Informacji Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS 0000507825 (NIP:9562306973, REGON: 341568222).
2. Niniejszy regulamin określa ogólne warunki oraz zasady sprzedaży prowadzonej przez
Fundację Nie-Art z siedzibą w Toruniu, za pośrednictwem sklepu internetowego działającego
pod domeną internetową ekogoods.pl/sklep oraz określa warunki i zasady świadczenia – w
ramach prowadzonej sprzedaży – usług drogą elektroniczną.
3. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców
korzystających ze sklepu, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest
skierowane wyłącznie do konsumentów albo wyłącznie do przedsiębiorców.
4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Fundacja Nie-Art z siedzibą w Toruniu. Dane
osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w
polityce prywatności opublikowanej na stronie www.ekogoods.pl. Polityka prywatności
zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez
Administratora, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa
osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików cookies oraz
narzędzi analitycznych. Korzystanie ze strony internetowej ekogoogs.pl, w tym dokonywanie
zakupów na stronie ekogoods.pl/sklep, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie
danych osobowych Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w
polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
§ 2
Definicje
1. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy.
2. Formularz Rejestracji – interaktywny formularz dostępny w sklepie internetowym, za
pośrednictwem, którego Klient ma możliwość utworzenia Konta Klienta.
3. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny na stronie internetowej sklepu
umożliwiający złożenie Zamówienia.
4. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną,
której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w sklepie
internetowym, posiadająca Konto Klienta w Sklepie Internetowym lub korzystająca z innych
usług oferowanych przez Sprzedawcę w związku z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego.
5. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dziennik ustaw
1964 nr 16, poz.93 ze zm.).
6. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę za pośrednictwem sklepu,
której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
7. Konto Klienta – zindywidualizowany, przypisany dla Klienta panel w Sklepie, oznaczony e-
mailem wskazanym przez Klienta i zabezpieczony za pomocą hasła, umożliwiający
dokonywanie Zamówień, przechowywanie informacji o złożonych Zamówieniach oraz
edytowanie danych podanych przez Klienta.
8. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, usługa bądź prawo wraz z dostępnym opisem
będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą po spełnieniu
warunków określonych w Regulaminie.
9. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu
działalność gospodarczą.
10. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu.
11. Sklep internetowy – sklep internetowy sprzedawcy dostępny pod adresem ekogoods.pl/sklep.
12. Sprzedawca – Fundacja Nie-Art z siedzibą w Toruniu przy ul. Bydgoska 54/7, wpisana do
Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 507825 (NIP:
9562306973, Regon: 341568222).
13. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu, zawarta na zasadach określonych w
Regulaminie, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą;
14. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego
systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu), bez jednoczesnej fizycznej
obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
15. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta
(Dziennik ustaw 2014 poz. 827 ze zm.).
16. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Formularza
Zamówienia w Sklepie Internetowym, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu, przedstawionego przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
§ 3
Warunki korzystania ze Sklepu
1. Sprzedawca dołoży najwyższej staranności w celu zapewnienia w pełni komfortowego i
bezpiecznego korzystania przez Klienta z świadczonych przez niego Usług, w tym składania
Zamówienia w ramach Sklepu.
2. Sprzedawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym się posługuje,
umożliwiającego Klientowi korzystanie ze Sklepu w sposób uniemożliwiający dostęp (w tym
pozyskiwanie i modyfikowanie) osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na
dostarczaną Usługę, w szczególności przy wykorzystaniu środków technicznych w postaci
technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej usługi oraz
zapewniający jednoznaczną identyfikację stron Usługi świadczonej drogą elektroniczną. Tym
niemniej Sprzedawca oświadcza, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną, o
których mowa w Regulaminie, może wiązać się z typowymi, powszechnie znanym ryzykiem
związanym z wykorzystywaniem sprzętu informatycznego i sieci Internet. W związku z
powyższym Sprzedawca zaleca stosowanie przez Klienta środków służących zwiększeniu
bezpieczeństwa i zminimalizowaniu możliwości wystąpienia takiego ryzyka.
3. Sprzedawca oświadcza, że do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym się
posługuje, w celu możliwości korzystania z oferowanych przez niego Usług w ramach
funkcjonującego Sklepu, w tym składania Zamówienia, niezbędne jest spełnienie przez sprzęt
oraz oprogramowanie Klienta następujących warunków technicznych:
a. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z aktywnym dostępem do Internetu;
b. dowolna przeglądarka internetowa zaktualizowana do najnowszych wersji, bez dodatków
zmieniających pracę przeglądarki, m.in.: Chrome, FireFox, Internet Explorer ;
c. JavaScript oraz technologia Cookies;
4. W celu korzystania z Usługi prowadzenia Konta Klienta, złożenia Zamówienia poprzez
Formularz Zamówienia oraz usługi Newsletter, konieczne jest posiadanie przez Klienta
aktywnego konta poczty elektronicznej.
5. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane
siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z
infrastrukturą techniczną Klienta.
6. Wszelkie prawa autorskie i majątkowe do prezentowanych materiałów na stronie Sklepu
przysługują Sprzedawcy. Osoba korzystająca ze Sklepu nie ma prawa do wykorzystywania
tychże materiałów w innych celach niż związanych z Usługami oferowanymi przez Sklep.
Wszelkie wyjątki od tej reguły wymagają pisemnej zgody ze strony Sprzedawcy.
7. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści
propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób
trzecich,
b. korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności
poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu
niezamówionej informacji handlowej (spam),
d. korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Sprzedawcy,
e. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego
użytku osobistego,
f. korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami
korzystania z sieci Internet.
8. Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji dotyczącej świadczonych przez Sprzedawcę
Usług oraz funkcjonowania Sklepu Internetowego (z wyłączeniem reklamacji z tytułu rękojmi
zakupionego Produktu).
a. Reklamacja, o której mowa powyżej, może zostać złożona przez Klienta w dowolnej formie,
jednakże w celu usprawnienia postępowania reklamacyjnego zaleca się złożenie reklamacji w
formie elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy sklep@ekogoods.pl lub pisemnej na adres
do doręczeń Sprzedawcy ul. Bydgoska 54/7; 87-100 Toruń.
b. Klient powinien zawrzeć w reklamacji opis problemu, w związku, z którego zaistnieniem
składa reklamację.
c. Sprzedawca, rozpatrzy zgłoszoną przez Klienta reklamację bez zbędnej zwłoki, jednakże nie
później niż w terminie 30 dni i poinformuje Klienta o sposobie jej rozpatrzenia za
pośrednictwem poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na wskazany przez Klienta
adres, w zależności od formy zgłoszenia reklamacji chyba, że Klient zastrzegł formę, w jakiej
Sprzedawca powinien udzielić mu odpowiedzi na reklamację.
§ 4
Zamówienia
1. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu, w tym przedstawione przez Sprzedawcę
Produkty, nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny, a jedynie
zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży Produktu.
2. Klient może składać Zamówienia w Sklepie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Ceny zawarte w Sklepie, zamieszczone przy danym Produkcie stanowią ceny brutto i nie
obejmują kosztów dostarczenia Produktu do Klienta.
4. Klient zostanie poinformowany o łącznej cenie zamawianego Produktu, wraz z opłatą za jego
dostarczenie, po wskazaniu w Formularzu Zamówienia kraju zamówienia, kodu pocztowego
miejscowości, do której Produkt ma zostać dostarczony oraz sposobu dostawy i płatności.
Kwota do zapłaty, która wyświetli się po wykonaniu tych czynności, obejmuje wszelkie
koszty, które Klient zobowiązany będzie ponieść, w związku z zawarciem umowy sprzedaży
zamawianego Produktu.
5. W celu złożenia Zamówienia Klient powinien w domenie Sklepu wykonać następujące
czynności:
a. wybrać Produkt (a także jego ilość) będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć
przycisk „Do koszyka”;
b. wybrać zakładkę „Koszyk”;
c. po przekierowaniu do koszyka, wyświetli się podsumowanie dodanych do koszyka
Produktów, ich ilości oraz cen, po czym należy wybrać polecenie „Przejdź do kasy”;
d. składanie Zamówienia można kontynuować logując się do „Konta Klienta” albo kontynuować
jako „gość”, wybierając odpowiednio polecenie „Zaloguj” bądź „Kontynuuj jako gość”;
e. po przekierowaniu do Formularza Zamówienia, należy wypełnić pola, takie jak: kraj dostawy,
kod pocztowy, adres e-mail w przypadku kontynuowania jako „gość”, sposób dostawy oraz
sposób płatności, po czym wyświetli się łączna cena do zapłaty, obejmująca cenę Produktu
oraz koszt dostawy. Od tego momentu przy wszystkich dalszych czynnościach opisanych
poniżej, Klient posiada podgląd informacji o łącznej cenie, którą zobowiązany będzie
zapłacić. Następnie należy wybrać polecenie „Kontynuuj”;
f. wypełnić pozostałe pola Formularza Zamówienia, takie jak: imię, nazwisko, telefon, ulica,
numer domu oraz miasto, a w przypadku chęci otrzymania faktury VAT podać dane firmy
niezbędne do jej wystawienia, takie jak nazwa firmy, NIP, ulica, numer domu oraz miasto;
g. zaznaczyć pole wskazujące na akceptację Regulaminu, co jest jednoznaczne z zapoznaniem
się z nim przez Klienta i zaaprobowaniem postanowień w nim zawartych;
h. po wykonaniu powyższych czynności, w celu złożenia Zamówienia należy wybrać polecenie
„Kupuję i płacę”;
i. po wykonaniu powyższego polecenia nastąpi przekierowanie na domenę internetową
wybranego przez Klienta serwisu płatności internetowej, w którym należy dokonać płatności.
6. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przekaże Klientowi na wskazany przez niego adres e-
mail, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji, które stanowi przyjęcie oferty
złożonej przez Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia
Zamówienia do realizacji, dochodzi do zawarcia pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem umowy
sprzedaży (dalej jako: Umowa Sprzedaży).
7. Sprzedawca przekaże Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail potwierdzenie
zawarcia Umowy Sprzedaży wraz z jej warunkami.
§ 5
Płatność
1. Sprzedawca oferuje Klientowi następujące metody płatności z tytułu zawartej Umowy
Sprzedaży:
a. płatność przelewem, za pośrednictwem systemu płatności PayU. W tytule płatności Klient
powinien wskazać numer Zamówienia, przekazany przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail
potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji. Podmiotem świadczącym obsługę
płatności online jest PayU S.A;
2. W przypadku wyboru metody płatności, o której mowa w § 5 ust. 1 lit. a Regulaminu, Klient
zobowiązany jest dokonać płatności w terminie 7 dni, od dnia otrzymania od Sprzedawcy
potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
3. W przypadku niedokonania przez Klienta płatności w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 2
Regulaminu, Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin do dokonania płatności,
wysyłając Klientowi informację na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, z
zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu dodatkowego terminu będzie uprawniony do
odstąpienia od zawartej Umowy Sprzedaży. W przypadku niedokonania płatności w
wyznaczonym przez Sprzedawcę dodatkowym terminie, Sprzedawca prześle Klientowi na
wskazany przez niego adres poczty elektronicznej oświadczenie o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży, co będzie jednoznaczne z anulowaniem Zamówienia.
§ 6
Dostawa
1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży
bez wad.
2. Sprzedawca dostarczy Produkt na adres wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia, a
w przypadku składania Zamówienia za pośrednictwem Konta Klienta, na wskazany przez
Klienta adres do wysyłki, jeśli jest on inny od adresu Klienta.
3. Sprzedawca realizuje dostawę za pośrednictwem firm kurierskich na terytorium
Rzeczypospolitej.
4. Termin dostawy zakupionego Produktu do Klienta na terenie Polski wynosi od 1 do 4 Dni
roboczych chyba, że w Sklepie przy zakupionym Produkcie wskazany został dłuższy termin
dostawy.
5. Termin dostawy wskazany w Sklepie obejmuje Dni robocze.
6. Początek biegu terminu dostawy rozpoczyna się w sposób następujący:
a. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, za pośrednictwem
zewnętrznego systemu płatności płatności PayU – od dnia otrzymania przez Sprzedawcę
informacji z systemu płatności PayU o dokonaniu przez Klienta płatności z tytułu zawartej
Umowy Sprzedaży.
7. Klient Produkt może odebrać osobiście w siedzibie Sprzedawcy:
a. Klient za pomocą wiadomości e-mail zostanie poinformowany o możliwym terminie
odebrania zakupionego Produktu nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania
przez Sprzedawcę informacji z systemu płatności PayU o dokonaniu przez Klienta płatności z
tytułu zawartej Umowy Sprzedaży.
§ 7
Reklamacja produktu
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany
Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Dla Umów Sprzedaży zawartych
do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec
Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością
zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002
r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Reklamacja może zostać
złożona przez Klienta na przykład:
a. pisemnie na adres: ul. Bydgoska 54/7; 87-100 Toruń.
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail
sklep@ekogoods.pl
3. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2)
żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych
kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji
przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie
wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
4. Klient zgłaszający reklamację zobowiązany jest dostarczyć Produkt dotknięty wadą na koszt
Sprzedawcy, na adres ul. Bydgoska 54/7; 87-100 Toruń.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w
powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji i poinformuje Klienta o sposobie jej
rozpatrzenia, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na wskazany
przez Klienta adres, w zależności od formy zgłoszenia reklamacji chyba, że Klient zastrzegł
formę w jakiej Sprzedawca powinien udzielić mu odpowiedzi na reklamację
§ 8
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady
dostępu do tych procedur
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,
do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywiduwalne.php
http://www.uokik.gov.plwazne_adresy.php
2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001
nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy
Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich
określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie
określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich.
(Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
b. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4
poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad
i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
c. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem email:
porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod
bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.
§ 9
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych
odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać
złożone na przykład:
a. pisemnie na adres: Bydgoska 54/7; 87-100 Toruń
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail
sklep@ekogoods.pl
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do
Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w załączniku nr 1 do
niniejszego regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to
obowiązkowe.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie
przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w
przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo
(2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszego z Produktów;
b. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić
konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy
innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania
Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego
upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: Bydgoska 54/7; 87-100 Toruń.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Produktu.
7. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany
jest ponieść konsument:
a. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób
dostawy dostępny w sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
b. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do umów:
a. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 4) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero
po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie
ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w
zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu
samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres
świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę
o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 10
Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i
Usługobiorców nie będących Konsumentami.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem
niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia.
Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i
nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
3. W wypadku Klientów nie będących Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć
dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo
części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia
Umowy Sprzedaży.
4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie
będącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi
odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do
przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący
Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy
przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub
uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do
ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za
Produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem zostaje wyłączona.
7. W wypadku Usługobiorców nie będących Konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć
umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie
będącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w
ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości
zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do
kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w
stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego Konsumentem tylko za typowe szkody
przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego Konsumentem.
9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą
niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy
§ 11
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane za pośrednictwem sklepu zawierane są w języku polskim.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204
ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi
konsumentami – przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r.
(Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr
141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami
będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
(Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego
prawa.